50 de ani de activitate pe Aeroportul Tuzla


Este jubileu la Aeroportul Tuzla care implineste jumatate de secol de activitate. Reprezentanţii Aeroportului International Tuzla aniverseaza, alaturi de iubitorii si veteranii aviatiei, 50 de ani de la prima misiune de zbor realizata aici de pilotii AVIASAN, pe 27 martie 1967. Editia de anul acesta a spectacolului de acrobatie aeriana Aeromania va fi, la randul sau, un tribut adus acestor predecesori.

AVIASAN a fost înfiintat in 1958, la Constanta. Din 1967, Tuzla a devenit pentru acesta locul in care a desfasurat o activitate uluitoare si in care si-a castigat statutul de varf de lance al aviatiei sanitare romanesti.  Doar in primul an pilotii de la Tuzla au zburat 1.600 de ore in misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialisti) si in interventii agricole. Din februarie 1982 pană in 1997, din AVIASAN a ramas activa doar Aviatia Utilitara, care a pierdut incet teren odata cu declinul activitatii agricole din perioada post-decembrista. La Regional Air Services – Aeroport Internaţional Tuzla sunt si astazi angajati din anii AVIASAN, oameni care au fost aici din prima zi, de la inaugurare si care sunt o marturie a istoriei si evolutiei acestui loc. Emotia lor este molipsitoare, dovadă fiind raspunsul D-lui Sava Badea, 70 de ani, rugat de un jurnalist sa relateze ceva Despre istoria Aeroportului Tuzla? Pai... eu sunt parte din istoria aeroportului Tuzla! El este doar unul dintre cei care isi amintesc oameni, intamplari, situatii si care pot fi intervievati in cadrul evenimentului aniversar programat pentru sfarşitul lunii martie la aeroport.


img2-50-de-ani-de-activitate-pe-aeroportul-tuzla-articole-aeroporturi-pub-feb-2017


In iunie 1999, aerodromul aflat în ruina este cumparat de REGIONAL AIR SERVICES care devine primul (si multă vreme singurul) aeroport privat din Romania.

Sunt inginer de aeronave si, desi în 1999 aveam o afacere prospera in alt domeniu, nu ma simteam implinit profesional. Visam sa zbor si sa ajut oamenii sa zboare. Cand am investit aici, toată lumea a pariat ca vreau sa construiesc hale pentru comerţ en-gros – erau la moda atunci - iar aviatia generala era in ruina nu doar la Tuzla, ci cam peste tot in tara. In mod cert nu era o afacere. Si nici pentru mine nu a fost o afacere, a fost o initiativa ivita din pasiune si, la început, dintr-un pic de nebunie. Am venit la Tuzla si în prima zi am filmat fiecare coltisor din această proprietate. Si acum cand revad acest film ma mir: tin foarte clar minte ca, plimbandu-ma prin cladirile delabrate si hangarul ruginit, eu vedeam cu totul altceva, vedeam cu sufletul, nu cu ochii, ca aici, intr-o zi, ar putea fi ceva frumos. Tuzla a fost la început doar un vis si a devenit o afacere pe parcurs, mult mai tarziu, pentru ca aveam o responsabilitate fata de angajati şi pentru ca îmi doream foarte mult sa vad aeronavele zburand, nu sa le admir la sol. Regional Air Services este o afacere nascuta dintr-o pasiune, nu invers - si am cautat sa-mi apropii si sa lucrez cu oameni care gandesc la fel ca mine - povesteste Adrian Vasilache, directorul general Regional Air Services. Din 1999, Tuzla este "acasa" pentru Regional Air Services (RAS). Compania nu are si nu a avut nici un punct de lucru in afara Romaniei si a operat continuu pe Aeroportul Tuzla, pe care l-a extins si modernizat fara ajutoare de stat, fara fonduri europene sau alte forme de sprijin guvernamental – investind continuu profitul, accesand credite bancare si urmarind asiduu alinierea la standardele internationale.


9.aeromania2016.impresii.si.fotografii.airshows.2016.pub.iul.2016


Regional Air Services este acum liderul de piata in aviatia generala din Romania, operatorul privat cu cea mai extinsa gama de servicii si, in multe cazuri, chiar singurul furnizor autorizat – avand in portofoliu:

  • misiuni de transport de pasageri si marfuri la destinatii interne si externe,inclusiv la si de la platformele marine
  • scoală de zbor (avion / elicopter)
  • scoală de supravietuire pe mare
  • Transport aerian medicalizat (avioane / elicoptere)
  • Paraşutism (şcoală / agrement)
  • Zbor de agrement / airtaxi
  • Publicitate aeriană
  • Fotografiere şi filmare aeriană
  • Supraveghere aero de obiective terestre
  • Zboruri utilitare în agricultură

Aeroportul Tuzla este:

  • deschis traficului international de pasageri si marfuri din 2013 prin Ordinul nr 1.133
  • Primul centru de instruire offshore, acreditat OPITO – prin Scoala de Supravietuire pe Mare
  • Singurul centru de instruire pentru însoţitori de zbor (training practic, simulatoare)
  • Gazda primului serviciu integrat (aero-naval) profesionist de cautare-salvare din Romania
  • Organizatorul celui mai faimos show aerian privat, AEROMANIA, (11 ANI în 2017)
  • Gazda uneia dintre primele scoli private de zbor din Romania si a primei scoli de parasutism
  • Prima si singura companie aeriana care a organizat o cursă cu avionul (Bucureşti – litoral) in reteaua Uber

Aeroportul are un management strict al riscului, sistemul integrat pentru situatii de urgenta garantand securitatea activitatilor. In plus, respecta standardele internationale ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:200 si detine certificate de Bureau Veritas inca din 2009, inaintea marilor aeroporturi din Romania.


10.aeromania2016.impresii.si.fotografii.airshows.2016.pub.iul.2016.Diamond DA42 Twin Star. Regional Air Services Diamond. Aeroport Tuzla. Decolare Diamond.Twin Star


Tinta este sa depasim predecesorii. In fond, Tuzla este un aeroport cu pista de iarbă clasat pe locul 2 după Otopeni in privinta numarului de aterizari si decolari in 2016 si premiat ca cel mai dinamic aeroport din România. Cred ca suntem pe drumul cel bun. Tuzla este intr-o continua evolutie pentru ca trateaza orice activitate cu maximum de seriozitate, dedicatie si profesionalism – spune Mugurel Toma, Director Aeroport.


4.aeromania2016.impresii.si.fotografii.airshows.2016.pub.iul.2016.Extra200.Acrobatie aeriana.Acrobatie Extra200.Aviatim.aviatim.ro.pilot acrobatie.Extra200 Tuzla.Aeromania 2016.Aeromania


Sursa: Regional Air Services | Sursa foto: Regional Air Services; Aviatim | 28.02.2017

Nu există comentarii încă.

Lasă un comentariu