lessphp fatal error: load error: failed to find /home/aviatimro1/domains/aviatim.ro/public_html/wp-content/themes/aviatim/bootstrap/less/bootstrap.lesslessphp fatal error: load error: failed to find /home/aviatimro1/domains/aviatim.ro/public_html/wp-content/themes/aviatim/style.less Airbus Helicopters forteaza un contract cu statul roman

Airbus Helicopters forteaza un contract cu statul roman


In septembrie 2016 Helicopter Airbus a finalizat constructia fabricii de elicoptere de la Brasov. Si, dupa cum era de asteptat, a pornit in cautare de contracte. Primii pe care au pus ochii sunt cei la la Fortele Aeriene Romane si Ministerul de Interne. Cum la Ministerul de Interne sansele sunt mici dotat fiind in majoritate cu EC-135 si Mil Mi-17 ca si elicopter greu care s-ar preta la inlocuire, mai ramane MApN-ul care are un buget de 2% din PIB si elicoptere IAR-330 Puma care se cer inlocuite.

Ori, argumentul principal pe care il aduc cei de la Airbus este faptul ca tara in care se fabrica elicopterul ar trebui sa fie si prima care il cumpara. Asta asa, ca sa incurajeze potentiali cumparatori externi.

Pe langa asta, zic cei de la Airbus, cu o capacitate de constructie de 15 elicoptere pe an, ar avea nevoie de o comanda ferma pentru a lansa productia la modul serios si a avea asigurat un flux minim de productie. O astfel de comanda ar putea veni din partea statului roman cu al carui reprezentant, premierul Sorin Grindeanu, cei de la Airbus urmeaza sa aibe o intalnire.

Desi elicopterul H215 Caracal, estimat la un pret de 20 de milioane de euro per bucata, este un elicopter foarte bun, indeosebi varianta militara, si cu mult peste ce pot modelele IAR-330 Puma aflate in dotarea Fortelor Aeriene Romane in acest moment, se pune totusi o intrebare: ce se intampla cu fabrica de elicoptere IAR Ghimbav-Brasov cu care Airbus Helicopters imparte terenul si se afla gard in gard? Caci daca armata romana incepe sa se doteze cu elicoptere H215 Caracal fabricate de Airbus, e clar ca s-a terminat cu IAR-330 Puma si automat cu fabrica de la Ghimbav. Or aici, si o spun cu tot optimismul, intervine o informatie ce se invarte de ceva timp prin media nationala si internationala, si anume faptul ca cei de la Bell Helicopters sondeaza de ceva timp terenul productiei si mai ales achizitiei de elicoptere din Romania. Daca mai punem la socoteala ca intre IAR Ghimbav si Bell Helicopters s-a incheiat un protocol pentru o potentiala mentenanta a elicopterelor de atac AH-1Z Viper lucrurile incep sa se lege. Si da, ma gandesc la povestea din 1996 cu productia elicopterelor de atac AH-1 Dracula, asa cum ar fi trebuit sa se numeasca. Povestea a picat atunci, pentru a nu se strica echilibrul de forte din partile astea de lume. Doar ca intre timp, de prin 2014 incoace, echilibrul s-a stricat rau de tot in defavoarea NATO dar, mai ales, a Romaniei.

Ca sa visam mai departe, daca s-ar produce la Ghimbav AH-1Z VIPER si peste gard la Airbus H215 Caracal atunci as incepe sa cred in minuni. Mai ales ca necesarul de elicoptere de atac al Romaniei este de 100 de bucati, din care avem 0. Si nu imi spuneti de IAR-330 Puma Socat, pentru ca, oricat de mare fan sunt eu, e doar un elicopter de transport echipat cu armament anti-tanc. Nu e un pur-sange de atac. Ramane de vazut in ce directie se va merge si mai ales ce se va achizitiona, daca se va achizitiona ceva de catre statul roman. Un inceput ar putea fi totusi inlocuirea elicopterelor Mil Mi-17 aflate in dotarea Unitatii Speciale de Aviatie. S-ar aduna de vreo 5-10 bucati pentru inceput.


Autor: aviatim | Sursa: news.ro | Sursa foto: wikipedia | 15.02.2017

Nu există comentarii încă.

Lasă un comentariu