Avion de acrobatie Extra 300 dotat cu motor electric


Cum ar fi sa ii vedem pe Hawks of Romania zburand cu avioane Extra 300 si Extra 330 avand motoare electrice?

Ei bine, mai nou este posibil datorita celor de la Siemens si Extra Aircraft. Acestia au luat un avion Extra 300 L cu dubla comanda si i-au pus un motor electric SP260D de 260 Kw realizat de catre Siemens. Adaugati elicea de la MT Propeller si bateria de la Pipistrel si rezulta o masinarie foarte interesanta si, mai ales, foarte silentioasa, care a zburat pentru prima oara in iulie 2016.

Avand o greutate de doar 50 de kg motorul asigura o putere continua de 260 de Kw, ceea ce ofera avionului Extra 300 L, cu o greutate de 1000 de kg, foarte multa putere. Acesta este motivul pentru care pilotul si propietarul Extra Aircraft, Walter Extra, a reusti performanta de a urca la altitudinea de 3000 de metri in 4 minute si 22 de secunde, mai rapid cu 1 minut si 10 secunde decat recordul anterior stabilit de catre pilotul Wiliam T. Yates, conform Federatiei Aeronautice Internationale

Si cum unui astfel de proiect ii sta bine si cu ceva recorduri la activ, iata ca cei de la Extra Aircraft au rezolvat si “problema” aceasta prin depasirea, in noiembrie 2016, a recordului de urcare la 3000 de metri. A urmat apoi un al doilea, in martie 2017, cand avionul Extra 300 LE a atins viteza de 337,50 de km pe ora pe o distanta de 3 kilometri.

Apoi o alta premiera: Extra 300 LE devine primul avion electric din lume care a tractat un planor. In 76 de secunde Extra a ridicat planorul LS-8 pana la altitudinea de 600 de metri, ceea ce nu e tocmai putin.


1-imgextra300lelectricaviatieaviationarticlesarticolaviatiefotografieaviatieaviatimaviatiepubarticolesept2017


Singurele inconveniente ale acestui avion revolutionar, am spune noi, sunt doua:

  • autonomia de doar 30 de minute de zbor in regim normal si de 15-20 de minute de zbor la putere maxima. Dar acesta e un inconvenient care suntem aproape siguri ca e doar o chestiune de timp pana se va rezolva.
  • faptul ca nu se aude motorul, ori pentru pasionatii de aviatie sa nu auda motorul chinuit de G-urile  manevrelor acrobatice e ca si cum s-ar uita la un film de actiune fara sonor.

Autor: aviatim | Foto: siemens | 11.09.2017

Nu există comentarii încă.

Lasă un comentariu