Fortele Aeriene Sarbe primesc donatii sub forma de Mig-29


Daca nu ai cu ce cumpara atunci negociezi si te invarti de o donatie.

Cam asta au facut sarbii pentru a nu ramane complet fara forte aeriene in contextul in care mai zboara, daca mai zboara, doar doua Mig-29, cateva J-22 Orao si G-4 Galeb, toate stationate pe baza aeriana de la Belgrad - Batajnica.

Ca urmare a acestei situatii, Serbia va primi un numar de 6 avioane Mig-29 din surplusul existent la Fortele Aerospatiale Ruse (da, acum se numesc aerospatiale) care, desi nu recunosc, abia asteapta sa scape de ele. Dintre cele 6 Mig-uri 29, unul va fi Mig-29A (9.12A), trei Mig-29S (9.13), plus inca doua duble Mig-29UB (9.51). Fiind donatie, ma astept ca aceste avioane sa fie intr-o stare destul de proasta, ceea ce se pare ca se astepta si sarbii, care s-au angajat deja sa le repare si modernizeze la nivelul Mig-29SM cu producatori de profil din Rusia. Modernizarea nu va mai veni sub forma de donatie, ci sub forma de achizitie. La ce costuri, nu se stie sau nu se spune; cel putin cele financiare. Cele ce tin de dependenta de industria de profil din Rusia vor fi mari, pe termen lung si deloc in favoarea Serbiei.

Pe langa cele 6 avioane din Rusia, sarbii vor mai primi o donatie si din partea Belarusului. Cele opt Mig-29 oferite vor fi Mig-29S (9.13), care, ati ghicit, necesita modernizare si reparatii capitale, care vor fi facute de catre fabrica 588 din Baranovichi, Belarus. Apropo de dependente...

Dincolo de bucuria de a primi avioane „noi” venite impreuna cu doua sisteme anti-aeriene sol-aer BUK-M1, ca si incurajare a prietenilor din Belarus, ma intreb eu cum vor face sarbii sa repare cele 14 Mig-uri 29, sa le asigure mentenanta si mai ales sa le zboare, stiut fiind ca motoarele sunt aceleasi care nu duc mai mult de 300 de ore de functionare. Or, Mig-29 sarbii au mai avut, si inca au. Doar ca nu mai zboara, din aceeasi cauza a lipsei de bani si piese de schimb. Rusii s-au oferit sa le vanda respectivele piese, insa la niste preturi mult, mult prea mari pentru posibilitatile sarbilor.


Autor: aviatim | Foto: aviatim | Sursa: aviationews.eu, janes.com | 15.02.2017

2 Responses

  1. Cica ar fi vorba despre suma de 185 mil USD. Uite un site de profil interesant sarbesc: https://tangosix.rs/vojna-avijacija/
    • aviatim
      Multumim de informatie. E de vazut cum vor arata aceste avioane dupa modernizare, desi tot nu vor scapa de cea mai mare problema a lor: motoarele. Plus ca si costurile cu ora de zbor nu vor fi tocmai in avantajul sarbilor.

Lasă un comentariu