LM-100J sau cum arata Hercule C-130J in varianta cargo civila


Daca ati crezut pentru vreo secunda ca Hercule C-130 a aratat tot ce avea de aratat, mai ganditi-va inca o data, intrucat Lockheed Martin tocmai a scos din halelele de montaj varianta cargo civila a acestui versatil avion de transport.

Obisnuiti pana acum sa il vedem doar in varianta militara, iata ca de acum avionul este disponibil si pentru piata civila. Si sunt ferm convins ca operatorii comerciali interesati nu vor fi tocmai putini.

Cei de la Lockheed Martin si-au anuntat intentia de a produce o varianta civila a acestui tip de avion inca din februarie 2014. Perioada scurta, de numai 3 ani, dintre anunt si inceperea testelor de zbor, in februarie 2017, se datoreaza enormei experiente dobandite de fabricant cu acest tip de avion si celor 1.5 milioane de ore de zbor acumulate de cei 16 operatori ai variantei militare a Hercules-ului.

Lockeheed Martin nu e la prima „isprava” de acest fel. A mai existat in perioada 1964-1992 o varianta civila a Hercules-ului militar L-100, din care au fost construite 100 de bucati.

Noul avion cargo LM-100J a fost gandit pentru activitati de transport cargo agabaritic, tanc aerian pentru interventii la incendii de padure si nu numai, activitati din industria petroliera si miniera, zboruri umanitare si de evacuare, ambulanta aeriana si transport VIP.

Cu o lungime de 34,37 metri si o anvergura a aripilor de 40,38 metri are, datorita celor patru motoarelor Rolls-Royce AE2100D3 care il echipeaza, o viteza de croaziera de 660 de km/h.

Avionul va intra in producatia de serie incepand cu luna aprilie a anului 2017, urmand a fi produs in uzinele Lockheed Martin din Marietta, Georgia; Meridian, Mississippi; Clarksburg, West Virginia.


img1-lm-100j-sau-cum-arata-hercule-c-130j-in-varianta-cargo-civila-articole-aviatie-civila-pub-feb-2017


Autor: aviatim | Sursa: Lockheed Martin | Sursa foto: Lockheed Martin | 20.02.2017

Nu există comentarii încă.

Lasă un comentariu