Luftwaffe are probleme cu Airbus A400


Desi e un proiect nou, si de cele mai multe ori se spune ca e mai bine sa cumperi lucruri noi decat vechituri, iata ca Germania are probleme mari cu cele opt A400 achizitionate de la Airbus. Mai exact din cele opt mai este in stare de zbor doar unul. Desi initial erau doua aeronave apte de zbor, una din cele doua mandrii ale Luftwaffe a cedat in timpul unei vizite a ministrului german al apararii in Lituania, locatie unde se afla si in acest moment pentru simplul fapt ca a refuzat sa mai porneasca. Dincolo de situatia stanjenitoare creata de acest incident, ma intreb oare cam ce gandesc bietii lituanieni, pusi in fata unei astfel de situatii, in contextul in care nu au forte aeriene proprii si sunt aparati de avioanele NATO. Mai ales ca rusii ii privesc insistent „peste gard” cu ganduri nu dintre cele mai curate.

La o prima impresie e normal ca un avion sa se mai si strice din cand in cand, insa in cazul Airbus A400 lucrurile stau destul de rau. Astfel, evolutia proiectului A400 a fost marcata de foarte multe intarzieri ale programului in care au fost implicate peste 7 tari membre NATO. Germania a fost cea mai afectata de aceasta situatie fiind clientul cu cele mai multe comenzi pentru Airbus A400. Totodata contributia financiara a Germaniei care era stabilita la 8,9 miliarde de euro la inceputul proiectului, dintr-un total de 20 de miliarde, a ajuns in final la suma de 9,6 miliarde de euro. S-au inregistrat si numeroase probleme cu motoarele, insa si mai grav a fost ca s-a constatat aparitia unor fisuri in fuselaj, ceea ce in aviatie tinde sa produca numeroase ingrijorari, indesoebi in randul echipajelor.

Si ca totul sa fie si mai „bine”, Luftwaffe s-a vazut nevoita sa se multumeasca pentru anul 2017 cu livrarea a 10 din cele 12 aeronave Airbus A400 comandate si prevazute sa intre in dotare. Nici pentru 2018 lucrurile nu stau prea bine. Din cele 14 Airbus A400 prevazute sa ajunga in Germania, vor ajunge doar 13, motiv pentru care statul german incepe, prin reprezentantii sai, sa bata serios din picior in pragul companiei Airbus si vorbeste foarte insistent de compensatii care insumeaza nu mai putin de 39,4 milioane de euro. Din aceasta suma au fost deja platite de catre Airbus 27,2 milioane de euro, si asta in contextul in care plata primului si celui de-al cincelea Airbus A400 inca se negociaza de catre Ministerul German al Apararii.


Autor: aviatim | Sursa: aviationnews.eu | Sursa foto: wikipedia | Foto: Julian Herzog | 10.02.2017

Nu există comentarii încă.

Lasă un comentariu