SA330J Puma. Revell, 1:32. Prezentare macheta

Read this post in English

Introducere

A fost dezvoltat incepand cu anii ’60 de catre Aerospatiale Franta si s-a dovedit un real success. Importat de numeroase tari si construit in licenta de catre Romania, acest elicopter inca se afla in dotarea multor tari membre NATO si nu numai. Desi acest elicopter are o istorie bogata nu vom insista asupra istoricului si evolutiei, acest subiect urmand a fi tratat ulterior intr-un articol mai amplu. Astazi ne vom rezuma strict la prezentarea machetei.

Macheta

Numar kit: 04412
Scara: 1:32
Producator: Revell
Numar total piese: 185
Numar total piese rasina: 0
Numar piese photo-etched: 0
Numar piese transparente: 15
Lungime: 45,2 cm
Diametru elice/rotor: ~ 47,1 cm


3.img.sa330j.puma.1.32.modelism.1.32.pub.aug.2016


Este o macheta a caror matrite sunt destul de vechi si care in acest moment se gaseste greu pe piata, fiind din ce in ce mai rara. Este turnata intr-un plastic de culoare verde inchis (verde frunza sau NATO Green) gravarea fiind realizata atat in pozitiv, cat si negativ, ceea ce nu e rau caci reprezinta destul de corect panourile elicopterului. Interiorul, indeosebi cabina pilotilor, necesita putin munca pentru o cat mai corecta detaliere a bordului si scaunelor, mai ales datorita scarii cat si faptului ca usile aferente pilotilor pot fi realizate in pozitia deschis, la fel ca si usa de acces pentru restul echipajului sau pasagerilor. Poate fi realizata atat varianta terestra cat si varianta navalizata, precum si cea de Search and Rescue, fiind oferite piese pentru toate acestea. In ceea ce priveste imbunatatirile prin achiztionarea de piese aftermarket din rasina si nu numai, acest lucru nu este posibil deoarece nu exista astfel de piese. O solutie ar fi sa revenim la modelismul de baza si sa confectionam noi piesele care consideram ca ar fi necesare pentru realizarea unei machete cat mai reusite. Un astfel de caz este cel prezent, caci intentia este sa realizez un IAR-330 Puma M (construit in licenta de Romania) nr. 11 SAR, apartinand Escadrilei 712 Elicoptere Giarmata-Timisoara. Aceasta versiune necesita un bord complet diferit de cel de baza, fiind versiunea modernizata a elicopterului IAR-330 Puma produs in Romania.


15.img.sa330j.puma.1.32.modelism.1.32.pub.aug.20162.img.sa330j.puma.1.32.modelism.1.32.pub.aug.201612.img.sa330j.puma.1.32.modelism.1.32.pub.aug.2016


Inmatriculari

Producatorul ofera pe foaia de decal-uri 2 inmatriculari, ambele apartind unor elicoptere operate de Politia germana:

  • Aerospatiale SA 330J Puma, SankAugustin, Bundespolizei-Fliegergruppe – Farewell Ceremony, 2008
  • Aerospatiale SA 330J Puma, Bundespolizei, Fliegerstaffel Nord Fuhlendorf, Bad Bramstedt; Schleswig-Holstein; August 2005.

13.img.sa330j.puma.1.32.modelism.1.32.pub.aug.2016


Foaia de instructiuni

Este prezentata in culori alb-negru; foarte detaliata si clara astfel ca montarea si realizarea machetei nu ar trebui sa puna nici un fel de probleme.


14.img.sa330j.puma.1.32.modelism.1.32.pub.aug.2016


Concluzii

O macheta rara si interesanta, mai ales ca acest elicopter nu poate fi gasit ca si macheta decat la scara 1:72 si 1:32, neexistand o varianta si pentru scara 1:48. Este din ce in ce mai rara si mai greu de gasit pe piata. Pretul de achiztie este destul de bun situandu-se undeva la 150-170 de lei (34-38 de euro) atat pe piata din Romania, cat si din Europa.
Avantaje:
-    foarte detaliata
-    numar rezonabil de piese
-    caliatea decal-urilor este foarte buna
-    subiect rar si inedit
Dezavantaje
-    din ce in ce mai rara si greu de gasit pe piata
-    nu exista piese aftermarket


Autor: aviatim| Foto: aviatim | 30.08.2016Read this post in English

Nu există comentarii încă.

Lasă un comentariu